szerda, március 4

a második szerda, március 4.

Letelt a második szerdám. Számolgathatnám a hétfőket, de az nem lenne annyira mérvadó, hiszen akkor még előtte állok az egész hétnek. A szerda, az már valami, utána már a hét jobbik fele következik ugyebár: csütörtök az "intergalaktikus" értekezlet napja, a péntek meg a hétvégi várakozásé, tele tervekkel. Végre visszajött ugyanis a tervezgetési kedvem, majd beszámolok, hogy megvalósult-e valami.

Ma kikerült az ESO szuperteleszkópos oldalára az első csinálmányom: http://www.spacetelescope.org/updates/html/update0902.html
Nem, a szöveget nem én írtam :) És tudom, nem egy nagy kunszt, hogy két könyvborítót összepakoltam (bár volt olyan kollegám, aki aszitte, hogy lefotóztam őket), de majd ha az általam kisöpört galaxis-képek is felkerülnek, akkor nézhettek! :)
A hét másik két "nagy eredménye", hogy elkezdtem a munkahelyre gyaloglást. Borzasztóan elégedett vagyok magammal ("like a cat who swallowed the canary" - ennek a német megfelelőjét sajna még nem sikerült elsajátítanom...). A séta először a városka üdülőtelepszerű részén vezet, aztán át a mezőn. Persze nem csak úgy bele a kukoricásba, hanem végig kikövezett bicikli/gyalogút mentén, amit azért két oldalról szántóföldek öveznek, és mindent beleng a lassan olvadó föld és a finoman rothadó növények illata. A madarak: cinkék és feketerigók megkezdték a beszélgetést, jobbról-balról pedig el-elhúz egy japán/német/norvég stb. biciklista. Itt ugyanis nagyon sokan járnak kétkerekűn. A tudósabbnál tudósabb bácsik feltűrt farmerszárral, hátukon laptop-hátizsákkal, elengedett kormánykerékkel kerekeznek a kutatóbázis (Forschungszentrum) egyes épületei felé. Vidám kép.
A másik eredmény a bankszámla-indítási procedúra megkezdése. Az efféle intézésekben cefetül rossz vagyok, de végre hozzáláttam, és persze rögtön egy félig magyar ügyintézőbe botlottam. Nagyon örültünk egymásnak! Ahogy öregszem, egyre inkább erősödik bennem a "haza" és minden hozzá kötődő személy és tárgy szeretete - legalábbis így messziről :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése